Song

Tut-Ench-Amon (Tutankhamen)

Laufzeit

4:28 Minuten

Album

Junge Roemer [1984]

Musik, Text und Produktion

Musik: Robert Ponger
Text: Falco, V. Toulouse
Produzent: Robert Ponger

Über den Song

Folgt in Kürze...

Text

Been and seen
Dawn flight from Chicago
All aboard the African Queen
I am on a night boat down to Cairo

Feeling like a tourist
With a foreign man abroad
Tells it like he thinks it is
But i know he is a fraud
There is a map tucked under his shoulder
And a cap perched on his head
If he looked any older
He might as well be dead

Dressed in army surplus
The flies around me swarm
On a mission without a purpose
I wish I'd never been born

By the light of the pale moon
Tutankhamen
Half past high noon
Tutankhamen

I put you in the picture
1884
I'm up to date on the literature
But i have never been here before

There is a black boy on the corner
Trailing me behind
Stalking like a vulture
With money on his mind
In the shadow of the giant Sphinx
The archeological tale
Before the eastern sun sinks
I'll be learning Braille

By the light of the pale moon
Tutankhamen
Half past high noon
Tutankhamen

They are playing our tune
Tutankhamen
Half past high noon
Tutankhamen

La, la, la, la, la

By the light of the pale moon
Tutankhamen
Half past high noon
Tutankhamen

By the light of the pale moon
Tutankhamen
Half past high noon
Tutankhamen

Meine Textfassung beruht, falls vorhanden, auf den Textbeilagen der offiziellen Veröffentlichungen (Booklet, Inlay, Cover etc). Allerdings wurden alle Texte abgehört und nach dem gesungenen Wort korrigiert. Bei Songs bei denen keine Textbeilagen verfügbar sind, basiert meine Fassung ausschließlich auf dem gesungenen Wort bzw. auch auf im Internet kursierenden Versionen. Textpassagen, die im Dialekt gesungen wurden, stehen in gemäßigter Transliteration. Rechtschreibfehler, sowohl deutsche als auch englische, wurden in eklatanten Fällen korrigiert. Die Rechtschreibung beruht teils auf der zur jeweiligen Zeit gültigen (Textbeilagen), teils auf der neuen Rechtschreibung (eigene Abhörungen). Auf Satzzeichen wurde im Allgemeinen verzichtet. Für Verbesserungsvorschläge bin ich dankbar.