Song

No Time For Revolution

Laufzeit

3:51 Minuten

Album

Out Of The Dark (Into The Light) [1998]

Musik, Text und Produktion

Musik: Thorsten Börger
Text: Falco, Thorsten Börger
Produzent: Thorsten Börger

Sampling Versionen

  • Sterben Um Zu Leben Collaboration feat. Haze 2:49  (1998/2018)
  • Sterben Um Zu Leben Instrumental Collaboration feat. Haze 2:49  (1998/2018)

Über den Song

Folgt in Kürze...

Text

Confusion
Disillusion
No time
No time for revolution

No time for revolution
Illusions without a romance
You think at the bucks
Then you go on making sense

Back in the 60s
They'd stand up and fight
Fight for their dreams
Fight for their rights

In the 70s
Flower power took all over the place
Some went to San Franciso
Some went far out of space

In the 80s
I don't know
Some did it for the money
Some did it for the show

There's no time
No time to remember these days
No time to hold back in these days
We don't have no time, no time, no time, no time
No time for revolution
No time for revolution
No time for revolution
No time for revolution

In the 90s
There's a so-called lost generation
But who's in charge for the situation
Frustration about politicians
No ambitions
Tell me what's the vision

To be a winner
Is never ever a matter of how
Political correctness is the word of now
The spirit of the money is the sign of the time
There's something coming up
To change our mind

There's no time
No time to remember these days
No time to hold back in these days
We don't have no time, no time, no time, no time
No time for revolution
No time for revolution
No time for revolution
No time for revolution

Meine Textfassung beruht, falls vorhanden, auf den Textbeilagen der offiziellen Veröffentlichungen (Booklet, Inlay, Cover etc). Allerdings wurden alle Texte abgehört und nach dem gesungenen Wort korrigiert. Bei Songs bei denen keine Textbeilagen verfügbar sind, basiert meine Fassung ausschließlich auf dem gesungenen Wort bzw. auch auf im Internet kursierenden Versionen. Textpassagen, die im Dialekt gesungen wurden, stehen in gemäßigter Transliteration. Rechtschreibfehler, sowohl deutsche als auch englische, wurden in eklatanten Fällen korrigiert. Die Rechtschreibung beruht teils auf der zur jeweiligen Zeit gültigen (Textbeilagen), teils auf der neuen Rechtschreibung (eigene Abhörungen). Auf Satzzeichen wurde im Allgemeinen verzichtet. Für Verbesserungsvorschläge bin ich dankbar.